Selasa, 6 November 2012

final exam!!

assalamualaikum..
alhamdulilah setelah berbulan-bulan aku xmengupdate blog nie akhir nye datang jugak keinsafan
nak menulis lagi.hehehe..mintak maaf lah bukan ape kesibukan bekerja di wad,preparation untuk mid sem hari tue,mengejar cross untuk penuhkan buku log & again preparation untuk FINAL menjadikan aku tiada mase nak luangkan mase disini..di harap dapat memahami situasi aku sekarang..
...hahaha..





then,pasal midsem hari tue,,..alhamdulillah syukur sesangat sebab lulus n markah pun okaylah lebih dari sepuluh semuanye kecuali surgikal..hish,,memang aku xberapa nak suke sangat dengan surgikal ni..so,no wonderlah dapat markah yang rendah sikit..ape yang penting,lulus jugak..
tapi dalam kegembiran terselit jugak rase kesedihan kan..rasa sedih sangat sebab gegurls aku ade yang fail..sedih tu memang rasa sangat sebab kiteorang study same2 dekat aras4 tue,.tido tu jangan cakaplah,kadang2 pukul 2 3 pagi sebab nak study ape yang patut..aku xbolehlah kalau orang yang aku sayang menangis..sakit paha kanan paha kiri pun terasalah..
tapi,xpe kawan..yang lepas tue biarlah lepas,.
gagal sekali bukan bereti gagal buat selamanya kan!!
Allah xkan uji hambaNya jika hambanya xkuat untuk menerima ujian tu,mungkin Allah juga nak kite lebih dekat denganNya lagi..Ingat setiap ape ujian yang diberi,ade hikmah disebaliknya n sebagai tanda bahawa Dia masih sayangkan kite..
Redha dengan segalanye kerana Allah itu maha pengatur ape jua yang dihendakiNya.
*sebagai peringatan untuk diri sendiri juga*
okay jangan sedih2 lagi ye girls,,aku sayang korang semua!!
<3<3<3




okay berbalik kepada cerita tentang final kali nie.
pejam celik pejam celik dah 3 hari aku dqh melalui saat getir untuk  mengulangkaji subjek2 yang agak2 mencabar n subjek yang malas nak dibelajar especially medical n surgikal..
tension aku!!hishhh..tapi ape pun say byebye to medical,surgikal,n obstetric.. dan jugak paper gynaecology n paediatric 2 hari lagi..tapi sebelum nak say goodbye tue memang kene pulun habis lah..
hahahaha..



cerita pasal medical buat aku xsedap hati ni..soalan dia,mak kau susah sangat..rase down giler time jawab soalan tue tambah2 lagi mase yang memang singkat tue,.hish,..kepada kementerian pendidikan kesihatan malaysia,tolonglah tambahkan masa sikit untuk student2 nie time kitaorang punyer exam!!!OHH,,Pleaselahhh..hope sangat sangat..!!
korang bayangkanlah
 (MCQ) 30soalan = 30 minit
(SEQ short essay question) xtentu berapa soalan biasa 2 = 30 minit
(MEQ multiple essay question) sama macam seq jugak = 30 minit
*dah nama pun esei memang kene mengarang lah jawabnya.*
gilerkan..jenuhlah tangan nak menulis xtambah lagi time blur2 nak bagi jawapan,,..
hish,dulu mase sem1 memang susah nak terima..tapi lame2 memang kene biasakan walaupun payah.
harap sangat aku n gegurls seme lulus..aminnnnnn :')




cerita pasal surgikal pulak..rase macam nak jerit bile dapat soalan..ape yang diharapkan keluar memang keluar..so dapatlah jawab..thanks jugak kepada tasya sebab bagi hint kat kitaorang!!tunggu aku g melaka nanti lah,kene peluk cium lah ko sebab dah tolong kiteorang kat sini.. :D
tapi ila,ingat jangan over excited sangat..ape2 pun boleh terjadilah..so,ingat sikit..
berdoa selagi yang boleh..
pahtu,cerita pasal obs yang baru je habis tadi..nak kata xbuleh jawab,boleh..nak kate boleh sangat,xjugak..soalan memang dah biase buat tapi xtahulah kenape,.rasa macam blur2 time jawab..
cara  aku duduk atas kerusi xpayah cakaplah..bersila lah,kaki bersilanglah..dengan kasutnya aku buka..
lepas habis baru perasan dekat bawah meja penuh dengan pen2,kertas,plastik gula2 yang jatuh..hishhh,xreti duduk diam sungguh aku ni.hahaha..
biasalah,tension kan.
ape pun pun,macam selalu,,harapkan yang terbaik..
usaha + doa =tawakkal 
^__^




okay,lagi 2 paper menunggu..
dear gynaecology n peadiatric:
please be nice to me n the girls tomorrow &a day after tomorrow yep!!
hope sangat sangat :)
apepun,kawan2 tolong doakan yang terbaik buat aku n jp julai 2011..
semoga sem nie kite 100%
insyaAllah,aminn

terpaksa berhenti disini..
salam sayang dari nabila farhana abu bakar.




^__^






2 doakan bella berjaya dunia akhirat:

farah berkata...

alahaiii ... kite yg bace ni ponn dah rase neves.. huhu
nway, gdluck okeh :)

Unknown berkata...

hehehe..kak yg bce pun da neves kan,lagi org yg amik nie..heheh..btw,thanks alot :D

 

::Nabila Farhana:: Template by Ipietoon Cute Blog Design