Khamis, 13 Disember 2012

raining day !


assalamualaikum.

bertemu kita berkali kali lagi kan.well disebabkan aku tengah berholidaylah katakan,memang korang akan selalulah jumpa aku.harap korang xfedup lah dengan aku.hehehe..xda ape nak buat kan rumah time cuti cam ni kan,so update blog,blogwalking lah kerja aku.yelah korang bayanglah,hari ni segenap seminggu aku cuti,tapi aku baru keluar jejalan kat kampung baru sekali..tu pun keluar sebab nak beli barang untuk minum petang..kalu x,jangan harap aku nak keluar..ohh !! can you guys see,betapa malasnya aku time cuti.hahaha






hari ni,nyaman gila aku cakap korang ! satu hari hujan.bangun pagi tadi pun dah start hujan sampai lah ke petang.syok buat kilang tahi mata tueh ! hahaha..kalu korang nak tahu,aku paling suka time lepas hujan.cuba korang keluar rumah then hirup udara kat keliling rumah..oh,rasa segar sesangat..rasa bersyukur sangat sebab masih dapat hirup oksigen kat atas muka bumi Allah ni..test lah kat rumah kalu korang xpercaya..aku janji lah,korang akan rasa apa yang aku rasa ni.  ^_____^





duduk di pantai timur n dah masuk bulan 12,so xhairan lah kalau hujan sepanjang hari.dah memang musim tengkujuh pun.pakcik2 kat kampung tu dah xturun kelaut ,duduk kat bawah rumah n habiskan masa dengan menjahit jala-jala ikan sambil makan ubi rebus cicah gula & kopi panas..panas berasapppppp !! wahhh,,best gila !!


hujan hujan jugak..harap jugak,tahun ni rumah aku tak naik air..iye iye iye !! rumah aku kan rendah,senang senang je air bertakung.dah 2 tahun rasa nya rumah aku 'terapung'.tapi tahun lepas xlah,tahun yang sebelumnya tu.tapi part yang paling  best kalu banjir ?? yarh!! mandi  lah jawabnya,..best giler wey..seperti dunia ini milik ku!! hahaha..ayat xboleh blah kan..kanak kanak ribena sungguh,xpadan dengan umur..





then,cerita pasal  hujan lagi.aku teringat kata-kata kak izzah aku...hehehe..kak izzah!! yes,my sister yang rapat sesangat dikolej n aku sayang sangat kak izzah..jugak someone who always be my inspiration & guide me to move step by step to becomes a better muslimah,In shaa Allah :)

Doa yang mudah dimakbulkan n banyak mukjizatnya  adalah berdoa ketika hujan' 
akan sentiasa ingat kata kata kak izzah   :')


selain,doa-doa semasa hujan yang lain pun boleh dibaca ::




dan ketika kilat dan petir :





dan time hujanlah,aku selalu berdoa supaya dipertemukan dengan seseorang iman,in shaa Allah yang boleh membimbing aku ke jalan yang diredhai oleh Allah.amin..tapi aku bukan berdoa semata mata untuk dapat jodoh je tau.ada lah lagi berikutnya..tapi mostly lah ..hehehe~~  


siapalah iman aku tu..rahsia ALLAH



okaylah,tu jelah kot untuk kali ini.tapi ada satu entry lagi lepas ni.. pasal hujan jugak lah..
 next time yearh.



salam sayang dari aku :

NANA AIFA 
 (hahaha,gedik giler !! yang tahu meaning bout this name,.diam diam sudah !!)


salam sayang dari NABILA FARHANA







  








0 doakan bella berjaya dunia akhirat:

 

::Nabila Farhana:: Template by Ipietoon Cute Blog Design